Όλα τα άρθρα του/της Nikos Triantopoulos

Μάθημα δε γίνεται μόνο στην τάξη!

Το σχολείο μας σε συνεργασία με την Ελληνική ΟΡΝΙΘΟΛΟΓΙΚΗ Εταιρεία, συμμετέχει στο Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Erasmus+ «Natural Nations Goes Digital», που έχει στόχο να αναδείξει και να ενισχύσει την επέκταση της διδακτικής και μαθησιακής διαδικασίας στη σχολική αυλή, σε γειτονικά πάρκα και γενικότερα στην ύπαιθρο.

Έτσι λοιπόν…

  • Φυτέψαμε στην αυλή του σχολείου αρωματικά φυτά (ρίγανη, δεντρολίβανο, θυμάρι…) (Β1, Γ2)
  • Μάθαμε τα είδη των πουλιών της περιοχής μας, βάλαμε φωλιά και ταΐστρα σε δέντρο της αυλής του σχολείου μας (Γ2)
  • Κάναμε μάθημα στο πάρκο και μελετήσαμε δέντρα και θάμνους! (Γ2)

Τώρα λοιπόν, ποτίζουμε και φροντίζουμε τα φυτά μας, για να μεγαλώσουν, περιμένουμε κάποιον φτερωτό μας φίλο να κατοικήσει στην αυλή του σχολείου μας…

Συνεχίζουμε να κάνουμε δράσεις δείχνοντας πως αγαπάμε, σεβόμαστε και προστατεύουμε τη φύση

Ευχαριστούμε την Ορνιθολογική Εταιρεία και ιδιαίτερα την κ. Λίλα Δερουγγέρη, για την όμορφη αυτή εμπειρία που είχαν μαθητές και εκπαιδευτικοί.

Τι είναι το Τ.Ε.

Πρόκειται για υποστηρικτική δομή, η οποία παρέχει, στους μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, την κατάλληλη διδακτική παρέμβαση στο μαθησιακό αντικείμενο, μέσω εξειδικευμένου προγράμματος, καθώς επίσης και την κατάλληλη παιδαγωγική αντιμετώπιση, συναρτήσει των δυσκολιών που αντιμετωπίζουν, στο εκπαιδευτικό – κοινωνικό πλαίσιο. Παράλληλα δρα ως πηγή πληροφόρησης και συμβουλευτικά στα μέλη της σχολικής κοινότητας σε θέματα Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης.

Στο ΤΕ φοιτούν μαθητές οι οποίοι ανήκουν σε ομάδες που καθορίζονται από το αρ. 3 του ν. 3699/2008.

Το Τ.Ε. του σχολείου μας

Για να φοιτήσει κάποιος μαθητής στο ΤΕ πρέπει να διαθέτει γνωμάτευση από δημόσιο διαγνωστικό φορέα (ΚΕΔΑΣΥ ή Ιατροπαιδαγωγικό Κέντρο) και να υπάρχει η συναίνεση των γονέων/ κηδεμόνων. Σε περίπτωση που δεν υπάρχει διάγνωση από κάποιον από τους παραπάνω φορείς, λαμβάνοντας υπόψη τις χρονοβόρες διαδικασίες χορήγησης γνωμάτευσης από τις παραπάνω δομές και εφόσον υπάρχει συναίνεση των γονέων, μπορεί ο μαθητής να φοιτήσει κατόπιν αξιολόγησης από το τον εκπαιδευτικό του ΤΕ και προσκόμιση από την πλευρά της οικογένειας απόδειξης κατάθεσης αίτησης στις σχετικές υπηρεσίες. Επίσης,  μαθητές, οι οποίοι δεν διαθέτουν αξιολογική έκθεση – γνωμάτευση από  ΚΕΔΑΣΥ για υποστήριξη από ΤΕ, δύνανται να υποστηρίζονται από  ΤΕ με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων ύστερα από: α) εισήγηση της ΕΔΕΑΥ ή της Ομάδας Εκπαιδευτικής Υποστήριξης μαθητών, εφόσον η υποστήριξη αυτή συμπεριλαμβάνεται στο σχεδιασμό του βραχυχρόνιου προγράμματος παρέμβασης, β) σχετικό αίτημα των γονέων / κηδεμόνων και γ) σύμφωνη γνώμη του Συντονιστή Ειδικής Αγωγής και Ενταξιακής Εκπαίδευσης ή του Συντονιστή παιδαγωγικής ευθύνης του σχολείου.

Η παροχή της υποστήριξης από το ΤΕ γίνεται σε συνεργασία με τη διεύθυνση του σχολείου, τον εκπαιδευτικό του τμήματος και τους γονείς / κηδεμόνες του μαθητή, αποσαφηνίζοντας θέματα τα οποία αφορούν τη σύνδεση του κοινού προγράμματος του μαθητή με το εξατομικευμένο πρόγραμμα εκπαίδευσης, το οποίο αφορά μακροπρόθεσμους και βραχυπρόθεσμους στόχους, τα γνωστικά αντικείμενα, τη διαφοροποίηση της διδασκαλίας στο πλαίσιο της τάξης, τις ώρες παροχής υποστήριξης, κλπ., με στόχο την πλήρη ένταξη του μαθητή στο σχολικό πλαίσιο.

Η παροχή του υποστηρικτικού προγράμματος, μπορεί να υλοποιείται από τον εκπαιδευτικό του ΤΕ, είτε σε ομαδική βάση σε διαφορετικό χώρο (αίθουσα του ΤΕ) είτε σε ατομική στο χώρο της τάξης του μαθητή, ανάλογα με το βαθμό των δυσκολιών του μαθητή, στοχεύοντας όμως πάντα στην ενσωμάτωση και την ένταξη των μαθητών. Τέλος, σημειώνεται πως υπάρχει διασύνδεση του Κέντρου Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης (ΚΕΔΑΣΥ) με τη σχολική μονάδα μέσω του εκπαιδευτικού του ΤΕ. Ειδικότερα, όσον αφορά την περίπτωση υποβολής αιτήματος αξιολόγησης μαθητή είτε από τη σχολική μονάδα είτε εκ μέρους των γονέων / κηδεμόνων, ορίζονται σχετικές διαδικασίες.